Human Resources

  • Why Yapı Kredi Bank Azerbaijan? 

    Two well-established organizations which support  the development of real sector by its services provided in Azerbaijan for many years and function with the principle of “we will develop as our country develops”, i.e  Koçbank and Yapı Kredi now intend to unify their power and investments for the same purpose and perform greater works.

     

    We are assured that this unification will have a great impact on the economy of Azerbaijan, and most importantly, establish more and new opportunities for the finance sector and employees.   We believe that human resources are the most important resource of us. Our aim is to meet all kind of customer needs by the hundreds of experienced and voluntarily staff in the field of financial services.  

    As a team, we believe reaching higher and newer tops by our structure with powerful shareholder, principle of meeting international standards and belief to our human resources. We are successfully stepping further on this way.

    We think that the sole way of providing more productive and creative services, being the first selection of employees is to make investment on human resources.
     
    We believe that we are more a family rather than one organization, and know that each opportunity provided, opinion offered on the basis of open relationship and transparent management concept will take us a step further.

    Because the key of our success and achievement is our shoulder to shoulder collaboration as a team, and our love and respect to the staff.

    If you want to build your career in our Bank, send your resume to hr@yapikredi.com.az

     

Vacancies

  • Risk Management specialist / leading specialist

    Requirements:

     

    • University degree in Finance and related fields;
    • At least 2 years of experience in the field of risk management;
    • Strong analytical, problem solving and communication skills;
    • Good knowledge of IFRS 9 and expected loss provisioning;
    • Advanced knowledge of Excel;
    • Knowledge of R, Python or other programming tools is welcome;
    • FRM/PRM/CFA/ACCA certification is welcome;

     

     

    Main responsibilities:

     

    • Monthly preparation of input files and running of ECL model for calculation of expected credit losses according to IFRS.
    • Ensure accuracy of the ECL model results and its parameters ( PD and LGD).
    • Calculation of loan loss provisioning according to local regulatory standards.
    • Ensure annual review and update of risk methodologies and credit risk policies.
    • Support management in carrying out stress-tests, model calibrations.
    • Preparation of various relevant reports for management.
    • Supporting management in carrying out any other relevant tasks.

     

    How to apply?

     

    Please send your CV by indicating “Risk Management specialist / leading specialist” in the subject of your email.  Please be advised that only shortlisted candidates will be invited to the further stages of the recruitment process.

    Email: hr@yapikredi.com.az

     

     

  • Hüquqşünas
  • Proseslərin idarəedilməsi  üzrə əməkdaş
  • Daxili Audit üzrə köməkçi / mütəxəssis / baş mütəxəssis
  • .NET Developer
  • Correspondent Banking and Funds Management specialist

    Requirements:

     

    • University degree in Economy, Finance, Engineering, Accounting;
    • Proficiency in English, Russian and Turkish
    • Good knowledge of MS Office – Excel, Word, Powerpoint, Access;
    • Min.1-3 years experience in bank sphere, preferably in Correspondent Banking and Funds Management;

     

    Main responsibilities:


    • Currency transactions with clients and banks, Operations in domestic and foreign currency and money markets
    • Relations with correspondent banks and control of correspondent accounts, opening new accounts in local and foreign banks;
    • Performing securities transactions, controlling principal and coupon payments;
    • Preparation and submission of reports to Regulator agencies; Preparing other Reports required by the Management;
    • Preparation of proposals for establishing limits for banks and financial institutions;
    • Execution of international trade finance transactions.


    Email: hr@yapikredi.com.az

  • Kart Ödəniş Sistemləri üzrə əməkdaş

    Vəzifəyə olan tələblər:

     

    • Ali təhsil,
    • Yaxşı dərəcədə İngilis və Rus dillərində danışa bilən,
    • MS Office proqramlarına hakim,
    • Analiz etmə bacarığı inkişaf etmiş, yaradıcı, strateji həll təklifləri və fikirlər qarşı tərəfə aydın çatdıra bilən,
    • Təsirli ünsiyyət və problem həll etmə bacarıqlarına sahib,
    • Təşəbbüs istifadə etmə,
    • Yüksək peşəkarlıq və stressə davamlılıq.


    Funksional Öhdəliklər:


    • Ödəniş kartları sahəsində ən az 1 il iş təcrübəsinə sahib olmaq;
    • Ödəniş sistemlərinin qayda və tariflərinə hakim olmaq, onlarla danışıq və yazışmaların aparılması, müvafiq hesabatların təqdim edilməsini təmin etmək;
    • Mərkəzi Bank və Maliyyə Bazarlarına Nəzarət Palatasının müvafiq qayda və tələblərinə hakim olmaq;
    • POS-terminal sahəsinin inkişafı üzrə təsərrüfat subyektləri ilə işlərin koordinasiyasını həyata keçirmək;
    • Ödəniş kartları sahəsi üzrə rəqabəti və dünyada gedən tendensiyaları yaxından təhlil etmək;
    • Ödəniş kartları və POS-terminal məhsullarının inkişafı ilə bağlı təkliflər vermək, ödəniş sistemləri və müvafiq departamentlərlə birgə layihələr həyata keçirmək;

     
    Email: hr@yapikredi.com.az

  • Telefon mərkəzi işçisi (call center)

    Tələblər:

     

    • Ali təhsil;
    • Azərbaycan, ingilis, türk, rus dilləri bilikləri;
    • Azərbaycan dilində səlist , mükəmməl danışan;
    • Düzgün diksiyası olan;
    • Telefonda ünsiyyət bacarığı;
    • Cox yüksək söz ifadə bacarığı və inandırma bacarığına sahib;
    • İnsanlarla münasibət qurma bacarığı;
    • Satışa yatkın, telefonla satış etmə bacarığı;
    • Növbəli iş saatı ilə (axşam,gece saatları daxil) işləyə biləcək;
    • Kompüter bilikləri: MS Office proqramları.

     

    Əsas iş funksiyaları:

     

    • Telefon bankçılığının bütün xidmətlərini təqdim edərək, müştərini doğru məlumatlandırmaq;
    • Müştəri şikayətlərini həll etmək;
    • Bankın müvafiq məhsullarının satışını, tanırımını həyata keçirmək;
    • Zəng edən bütün müştərilərə xüsusi yanaşma və təmkinli davranış.


    Email: hr@yapikredi.com.az

     

  • IT System Administrator

    Requirements


    • BS or MS in Computer / Electronics Engineering or related fields;
    • Minimum 3 years experience in System Administrator position;
    • System Management including design, installation, administration, configuration, upgrade, migration and maintenance of Windows Servers and roles, Active Directory (DNS, DHCP, GPO Etc.), System Center Suite, VMware Infrastructure;
    • Basic knowledge of networking;
    • Analytical thinking, problem solving and skills on systems and performance management (monitoring/tuning);
    • Troubleshooting of production issues, provide expedited resolution and 7x24 support for mission-critical systems;
    • Quality and continuous improvement of systems, processes and knowledge;
    • Perform long-term planning for hardware and software upgrades and prepare annual capacity plans;
    • Keeping infrastructure documentation up to date, reviewing and revising if necessary;
    • Adaptation skills for highly dynamic technical work environment and processes.


    Send your CV to e-mail address hr@yapikredi.com.az

     

  • Marketinq üzrə mütəxəssis

    Vəzifəyə olan tələblər :

     

    • Universitet məzunu;
    • İngilis və Rus dillərində səlist danışmaq baçarığı;
    • MS Office proqramlarında işləmək bacarığı;
    • Kart və POS məhsulları üzrə təcrübə;
    • Təhlil etmə və qərar qəbul etmə bacarığı;
    • Yeniliklərə açıq və təşəbbüskar olmaq.

     

    Funksional Öhdəliklər:

     

    • Bankın məhsullar üzrə partnyor mağaza şəbəkəsini genişləndirmək, və kampaniyalar təşkil etmək;
    • VİSA və Master Card ödəniş sistemlərinin qayda və tarifləri ilə yaxından tanış olmaq və onlara müvafiq hesabatların təqdim edilməsini təmin etmək;
    • Mütəmadi bazarda rəqib məhsulların monitorinqini aparmaq;
    • Bank məhsullarının inkişaf planını hazırlamaq, VİSA / Master Card sistemləri və İT ilə birgə layihələr həyata keçirtmək.

     


    CV-lərinizi hrsupport@yapikredi.com.az ünvanına göndərmənizi xahiş edirik.



Kredit borclarının
güzəşt kalkulyatoru

Hörmətli istifadəçi

Azərbaycan Respublikasında fiziki şəxslərin problemli kreditlərinin həlli ilə bağlı əlavə tədbirlər haqqında Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Fərmanına uyğun olaraq, fiziki şəxslərin xarici valyutada əsas kredit borclarının devalvasiya ilə bağlı manatla artmış hissəsi ilə əlaqədar Maliyyə Bazarlarına Nəzarət Palatası tərəfindən hazırlanmış güzəşt kalkulyatoru sizə təqdim edirik.

Kalkuyator üçün buraya klikləyin

WE ARE HERE FOR YOU